Bohumír Tichánek
Odešel jste bez snídaně, kam jste bratře pospíchal,Naše jednání bývá ovládané zpětnou vazbou; kladnou nebo zápornou. Zpětná vazba značí, že výsledkem určitého procesu ovlivňujeme jeho počátek. Kdo ji nestudoval brzy ve škole, mohl ji později poznat coby "feed back".
svícny - zapomněl jste na ně, i ty jsem vám včera dal.
Toho muže pusťte, páni, řekl pravdu, žádný klam,
přijměte mé díkůvzdání. A teď Pán Bůh žehnej vám.
Bratře, vem si moje jmění, ať ti slouží jako štít,
mysl tvou ať stříbro změní, aby's žil, jak má se žít.
Aby's úmysly měl čisté, sloužil cílům poctivým,
vykoupen a vzkříšen Kristem, svoji pouť spoj navždy s Ním.
(překlad Zdeněk Borovec)
Kdo si hledí učení, denně přibírá.Věnovat se činnosti, sledovat výsledek a podle něj upravovat další činnost. Rozvíjet, ubírat nebo ponechávat? Témat lidské činnosti k posouzení je dostatek. Rozvíjet hromadnou výuku - školství, nebo ji tlumit a podporovat výchovu individua, přidávat peněz na dopravní cesty a prostředky nebo raději jinam, dbát investic a rozvoje zaměstnanosti anebo vyšším zdaněním přidávat prostředků na běžné lidské potřeby? Nechat beze změny nebo měnit?
Kdo si hledí Taa, denně ubírá.
Ubírá a ubírá,
až dojde k "nečinění".
"Nečiní",
a přece není, co by zůstalo neučiněno.
Říši získává jen ten,
kdo upouští od činění.
Kdo činně zasahuje,
není s to získat říši.
(překlad Jiří Navrátil, 2003)